Hledat

Kurzy a přednášky

Památky Praha 5

Rekonstrukci tramvajové trati se podařilo dokončit před termínem


Součástí modernizace úseku byla výměna původní konstrukce trati, kterou tvořily velkoplošné panely z roku 1998, za novou pevnou jízdní dráhu systému W-tram s protihlukovými prvky a žlábkovou kolejnicí NT1, s kombinací asfaltového a dlážděného krytu. Celková délka tohoto rekonstruovaného úseku činila 680 metrů.


„Nejviditelnější změnou pro obyvatele Prahy 5 bude nový zákryt tramvajové tratě v oblasti pěší zóny Anděl. Povrch budou nově tvořit dlažební kostky podobného tvaru jako okolní dlažba. Do konce roku budou cestujícím sloužit i nové bezbariérové zastávky Arbesovo náměstí.“ uvádí Petr Hnyk (SZ), radní Prahy 5 pro oblast dopravy.


V rámci modernizace byla provedena také úprava směrového vedení kolejí, které umožňuje vybudování bezbariérových zastávek Arbesovo náměstí a ulehčí provoz tramvají a vozidel v oblasti u křižovatky s Kartouzskou ulicí. Vybudováno bylo i nové odvodnění tramvajové trati a dopravní značení.


„Termín zprovoznění trati se nám podařilo uspíšit zejména díky vysokému pracovnímu nasazení na stavbě a příznivému počasí. Svůj díl zde sehrálo i pochopení úřadů, místních obyvatel a podnikatelů. Dva týdny jsou velmi značnou časovou úsporou, kterou ulehčíme Pražanům jejich cestovaní například za nákupy vánočních dárků,“ uvedl Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.


Provoz všech dotčených linek tramvají v úseku ve Štefánikově ulici byl plně obnoven v sobotu 29. listopadu ve 4:30 hodin. Na svou běžnou trasu se tak vrátily tramvajové linky č. 3, 4, 6, 9, 12, 14, 16, 20, 58 a 59.


Rekonstrukční práce na tramvajové síti v Praze tím pro letošní rok končí.


Zdroj: DPP, web Strany zelených